poniedziałek, 22 kwietnia 2013

Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich

To piękne święto "Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich"
obchodzimy już jutro - 23 kwietnia.
Patronatem obejmuje ten dzień,  po raz pierwszy obchodzony w 1995 roku, UNESCO.
Data nie została wybrana przypadkowo, gdyż właśnie 23 kwietnia literatura pożegnała wielu wybitnych, znanych pisarzy, m.in. Szekspira ( data według kalendarza juliańskiego) 
czy Cervantesa.

To święto wszystkich Czytelników, Wydawców, Autorów, Księgarzy i Miłośników książek...



Dla mnie kwietniowe Święto prawie zbiegło się  z wydaniem przez Wydawnictwo LTW mojej kolejnej opowieści biograficznej, o której już na blogu pisałam.
Świętuję więc podwójnie...
Wszystkim kochającym książki, wśród książek mieszkających, nie wyobrażających sobie bez nich życia, piszącym do szuflady, a także tym, którzy mają to szczęście, że mogą  swoje "pisanie" wydać - życzę nieustających  literackich oczarowań!



20 komentarzy:

  1. Wszystkiego dobrego i dalszej tak owocnej pracy! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Również życzę wszystkiego najlepszego i nieustających inspiracji i sił do pracy nad kolejnymi biografiami.
    Zdjęcie "Pani na Złotym Potoku" piękne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, róże kupione przy okazji (od jakiegoś czasu lubię żółte)przysłużyły się zdjęciu.

      Usuń
  3. Wszystkiego dobrego:)
    p.s. czytam:D

    OdpowiedzUsuń
  4. Gratulacje najszczersze i najlepsze życzenia powodzenia dla tej i wszystkich następnych książek!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O następnych już myślę, ale to jeszcze daleka droga... Dziękuję:)

      Usuń
  5. Sobie i Wam życzę w tym dniu, żeby wreszcie "statystyczny Polak" nieczytający stał się rzadkością i żeby książki stały się dla wszystkich strawą codzienną.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może wówczas zapotrzebowanie na książki byłoby tak duże, że te małe księgarenki i antykwariaty (już nieliczne) obroniłyby swoje istnienie w miejskiej przestrzeni.

      Usuń
  6. Madziu,życzę wielu wielbicieli Twoich nietuzinkowych biografii,sukcesu najnowszej "Pani na Złotym Potoku", wielu nowych pomysłów i inspirujących wypraw po zakątkach naszego kraju:-)!Czekamy na kolejne portrety ciekawych dam:-),przesyłam wiosenne pozdrowienia wraz z ciepłym słonkiem*;*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:)
      Ja zaś czekam na kolejne odkrycia, by móc tworzyć kolejne biografie.

      Usuń
  7. Zdobędę Twoje książki:) Pozdrawiam gorąco.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że będą się podobać.
      Także pozdrawiam:)

      Usuń
  8. Jedną z Twoich książek mam już przeczytaną (wspaniała lektura!), a drugą na uwadze:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Widziałam wczoraj obie Twoje ostatnie książki na wystawie księgarni przy Rynku krakowskim i byłam z Ciebie bardzo dumna! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zazdroszczę Ci Aniu pobytu w Krakowie, tak już o tym marzę:))
      O wystawie wiem, zrobiona w księgarni w pałacu Spiskim.Wydawnictwo LTW zamieściło na swojej stronie zdjęcie.
      Dzięki za miłe słowa! Mam nadzieję, że niedługo sama ja obejrzę, mam nadzieję, że w promieniach wiosennego słonka.

      Usuń