sobota, 25 maja 2013

Piękno kwitnących rododendronów

Te przecudnie kwitnące krzewy są dla mnie taką wiosenną kropka nad i. Ich uroda jest zniewalająca.  Przyznam się szczerze, że najbardziej czaruje mnie kolor lila, choć i inne wzbudzają mój zachwyt. 
Azalie (zrzucają liście na zimę) są mniej efektowne, ale to rodzina z rododendronem (pozostawia liście na zimę) - absolutnym królem wiosennego ogrodu.
Cóż tu więcej pisać? To trzeba oglądać...

Najpiękniejszy kolorystycznie...
Zdjęcie ze spaceru po chorzowskim ZOO, kilka lat temu.




























To moja ogrodowa radość

Rododendron w parku pszczyńskim
W przerwach na podziwianie wiosny czytam od wczoraj biografię 

"Maria Amparo Muñoz y Borbón, księżna Czartoryska"
Autor: Barbara Obtułowicz

18 komentarzy:

  1. Taki mam właśnie i też w tym roku już tak cudnie kwitnie.
    Pokazuję go na blogu taka moja kronika.
    Biografia interesująca. Miłego czytania życzę.)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obejrzałam, piękny ogród, zadbany, śliczne kwiaty uwiecznione na fotografiach.

      Usuń
  2. Piękne kwiaty i kolejna ciekawa książka :)
    Jeśli masz ochotę, zapraszam do udziału w nowej wersji starej zabawy blogowej :)
    http://kayecik.blogspot.com/2013/05/liebster-blog-w-nowej-odsonie.html
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Rododendrony, azalie, dodałabym jeszcze dalie:) To wspaniałe kwiaty!
    Udanej lektury:)
    p.s. Ciekawość mnie jednak zżera:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czytam... mnóstwo materiału archiwalnego, który przejrzała autorka książki. Przy przypisach sięgam też do wskazanych książek, by jeszcze coś uzupełnić czy porównać.

      Usuń
  4. Cudowne! Szkoda że pogoda nie najlepsza, bo nabrałam ochoty na spacer. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Otóż to, znów weekend i znów pogoda... nie taka, by pocieszyć się ogródkiem, spacerem czy wycieczką. Może nadchodzący długi weekend będzie łaskawszy?

      Usuń
  5. Piękne rododendrony! Kojarzą mi się z latami dziewczęcymi i spacerami z babcią w miejskim parku :) Zawsze zwracałyśmy na nie uwagę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jedne z najbardziej dekoracyjnych ozdób parków i ogrodów. Też zawsze wypatruję, bo odmian jest sporo, szczególnie azalii.

      Usuń
  6. Jak zwykle wspaniałe zdjęcia, niemalże czuć z nich zapach tych pięknych kwiatów! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdy jest taki wdzięczny obiekt do fotografowania, zdjęcia robią się same.

      Usuń
  7. Piękne kwiaty i fotki :) Co roku jeździłem je podziwiać w Rogowie, ale w tym roku się nie złożyło :( Tym milej pooglądać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też staram się zawsze wybrać gdzieś, gdzie można je podziwiać. Myślałam o weekendzie w Szczawnie- Zdroju, gdzie jest ich mnóstwo, ale pogoda nie zachęca...

      Usuń
  8. Rododendrony są przepiękne,może właśnie i ze względu na zawsze zielone,błyszczące liście!
    U mnie w parku,dookoła zamku jest ich mnóstwo,jednak najbardziej podobają mi się te z Twojego ogrodu,Madziu,te amarantowe,czerwone,wiśniowe,sama nie wiem,jak ten ich cudowny kolor określić.
    Krzewy kwitnąco lila są dla mnie trochę smutnawe:-),jednak kochała je najbardziej księżna Daisy,bo i park i cała Pszczyna kwitnie liliowymi kwiatami rododendronów.
    Szkoda tylko,że prawie nie czuje się ich zapachu,za to...azalie upajają:-))),pozdrawiam życząc udanego weekendu*;*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze, że mają tyle kolorów, bo jak widać każdy może wybrać swój ulubiony ;-) Ja pozostaję przy lila... choć ten mój czerwonawy też ładny.
      Cieszmy się, że kwitną we wszystkich możliwych barwach!

      Usuń